بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Oemmi

Oemmi, ze is mijn alles en voorzeker ik denk altijd aan haar
of ik nou ver weg ben of dichtbij, het maakt me niet uit waar
ze heeft mij maanden lang gedragen, met zachtheid behandeld
zij haast zich bezorgd naar mij als 'n traan uit m'n oog wandelt

Als ze me verdrietig ziet, is zij het die mij troost en meevoelt
zij is degene die me begrijpt, zij weet wat mijn hart bedoelt
als ik pijn voel, voelt zij 't nog erger, ze kan er niet door slapen
zij is degene die, wanneer ik in de put zit mij weer op komt rapen!

Oemmi, wollaahi, mijn hart die treurt bij de gedachte aan jou
omdat ik als zoon zoveel tekort kom, omdat ik veel van je hou
Oemmi, wollaahi, ik draag je mee in mijn hart en mijn gedachten
en ik smeek Allaah mijn leven lang dat 't paradijs op je zal wachten.