بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Zawjaati & Zawji

Zawjaati, als ik je aankijk, dan straal ik van binnen
dit is het leven dat ik altijd heb weten te beminnen
je maakt me gelukkig en spoort me aan tot 't goede
ik zal jou beschermen en van het kwaad behoeden.

Zawjaati, als ik je aankijk, dan ben ik erg tevreden
ik kan je blind vertrouwen en alles aan je besteden
want ik weet dat je Allaah altijd erg veel zult vrezen
en dat je Allaah gehoorzaam bent in je gehele leven.

Zawjaati, als ik je aankijk, dan zie ik je goeds verrichten
jij zult mijn eer nooit aantasten, of het schade aanrichten
op de allerbeste manier die ik zie bewaar je je kuisheid
een gelovige dienares van Allaah, oprecht en toegewijd!

Zawji, jij bent de man die mij erg gelukkig maakt
want zoals je bezorgd over ons gezinnetje waakt
ik zie je aanbidding verrichten, mijn hart die straalt
ik vraag Allaah dat Zijn Rahma op jou neerdaalt

Zawji, jij bent de echtgenoot, waar ik naar verlangde
jij hebt mijn hart met jouw vele goedheid gevangen
ik zal jou in al het goede, in 't leven hier gehoorzamen
en ik dank Allaah dag en nacht voor ons twee samen

Zawji, omwille van Allaah delen we ons leven op aarde
en in jou zie ik mijn zachtaardige man van grote waarde
Allaah die de Rahma tussen ons beiden geplaatst heeft
Alhamdoeli Allaah dat je dagelijks aan mijn zijde leeft!