بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Al Qadr

Alles wat er gebeurt, is onderdeel van het lot 
of je nu lacht of treurt, of je blij bent of kapot 
Alles heeft een reden, het is Allah's wijsheid 
want Hij weet waarom, Hij kent de waarheid 

Dus Zeg niet; o was het maar anders geweest 
dan had ik het allemaal zeker anders beleefd 
Dus Zeg niet; o als ik nu dit of dat had gedaan 
maar zeg, nee, met Allah's wil heeft 't bestaan 

Al Qadr, het Lot, is opgeschreven in het boek 
Lawh Al Mahfoodz, voor als je de naam zoekt 
Kennis waar enkel Allah zeker weet van heeft 
Hij weet wat jij meemaakt en wat jij beleeft 

Dat wat Allah wil, het zal dan zeker geschieden 
Als Hij wil komen zich vele kansen aanbieden 
Allah zegt slechts wees en zeker weten, het is 
ongekend is Zijn Macht, geen zaak die Hij mist 

Voorwaar Allah is Groots, Hij kent geen slaap 
met gemak is het Allah die over alles waakt 
Mocht je iets overkomen, heb dan vertrouwen 
het lot is iets dat wij niet kunnen vasthouden 

Al kwam de mensheid bijeen met goed of kwaad 
om jou dat aan te doen in vorm van een daad 
't zal niet gebeuren als Allah dat niet voor je wil 
want wij mensen kennen weinig macht, of nihil 

Dus zegt nu: van Allah accepteer ik mijn lot 
en ken de rust in het vertrouwen, het genot 
Dus zegt: Allah heeft het goede met me voor 
dit is mijn lot, en dus zet ik mijn leven door