بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

De tranen voor Allaah

Mijn wimpers zijn vochtig, door tranen doorweekt
gleden langs mijn wangen, vallend op gebedskleed
De sporen zijn zichtbaar, als 'n opgedroogde rivier
mijn ademhaling is onregelmatig, tranen zijn hier

Zonder dat ik het zie, huilt mijn hart met me mee
in een emotionele gewaarwording, een tranenzee
Als een waterval, is het een prachtig aangezicht
de tranen die je enkel en alleen voor Allah verricht

Soms bij het denken, soms komen ze ook spontaan
gedachte of herinnering gepaard gaand met 'n traan
Soms bij het bidden, soms bij de vele smeekbeden
tranen die mijn gezicht en baard met vocht bekleden

Of als ik mijn zonden overpeins, of denk aan 't leven
en Allah met mijn gevoel vraag mij ervoor te vergeven
Of als ik aan Allah denk, wat Hij voor me heeft gedaan
dan kan ik niets anders, spontaan valt traan na traan

Voor Allah zal ik ze laten, voor Allah zullen ze stromen
niet alleen in mijn oog, tot aan mijn hart zullen ze komen
Wetend, voor elke traan, word ik door Allah ook beloond
de traan heeft gesproken, recht uit mijn hart gestroomd