بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Heftige strijd

Heftige strijd, is wat ik voer binnen in mij
van alle haat, nijd, wrok en de jaloezie vrij
Heftige strijd, die er gevoerd moet worden
om tot de oprechten, de vromen te behoren

Heftige strijd, om mijn hart zuiver te krijgen
om mijn tong te bedwingen, vaak te zwijgen
Heftige strijd, om bij onrecht kalm te blijven
omdat de woede aan m'n hart wil vastklijven

Heftige strijd, wanneer iemand mij diep raakt
maar ik toch over mijn hart en tong dan waak
Heftige strijd, in dit hele leven, bij veler zaak
waar ik me moet beheersen tegen de wraak

Heftige strijd, wanneer ik loop over de straat
elke verkeerde blik gehaast achter mij laat
Heftige strijd, leugens worden soms verpreid
dan denk ik, Allah Hij kent toch de waarheid

Heftige strijd, elke dag is een groot gevecht
waarin ik oplet op wat ik doe of wat ik zeg
Heftige strijd, de kalmte en de rust bewaren
opdat ik in 'n mooi zuiver hart mag bedaren