بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Hoe doorsta ik mijn pijn?

Hoe doorsta ik mijn pijn, mijn vele zorgen 
die van vandaag, de toekomst en morgen 
Hoe doorsta ik mijn pijn, diep in het hart 
ik voel me radeloos en ook zeer verward 

De slaap vat ik niet meer, zorgen aan het maken 
denkend over problemen, die mijn emotie raken 
De rust heb ik niet meer, 'n groot inwendig ramp 
die niet op te lossen lijkt, waar ik lang mee kamp 

Hoe doorsta ik mijn pijn, is wat jij jezelf vraagt 
en daarom telkens altijd weer 'n poging waagt 
Hoe doorsta ik mijn pijn, nog steeds radeloos 
totdat je de weg, en het pad van Allah koos 

Het geduld, het vertrouwen, zijn jouw groot verweer 
dit is wat Allah ons, Zijn dienaren, allemaal leert 
De standvastigheid, op Allah Zijn pad doorzetten 
en vastberaden vasthouden aan Allah Zijn wetten 

Hoe doorsta ik mijn pijn, Allah is De Verlosser 
voor elk probleem van mij, is Allah mijn Oplosser 
Hoe doorsta ik mijn pijn, Allah is aan jouw zijde 
als je Zijn wetten naleeft en aan Hem zult toewijden