بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Hoe heb ik geleefd?


Hoe ik het leven in mijn eentje begon
belicht door de maan en door de zon
is hoe het leven voor mij eindigen zal
als ik ten aarde kniel en plots neerval

wat heb ik ontdekt, wat heb ik gedaan
wat waren mijn woorden of mijn verhaal
hoe heb ik geleefd, hoe heb ik gestaan
was ik een bron van liefde of 1 van kwaal

welk doel heb ik nagestreefd
waar heb ik dus voor geleefd
hoe verging het met mijn hart
was het wit, of donker zwart
voor het te laat is en ik kijk naar de hel
vandaar dat ik mezelf deze vragen stel
daarom dien ik een bewust bestaan te leiden
om mijzelf van de haat en woede te bevrijden

waar streef ik naar, is het de huidige wereld
die mijn leven elke seconde 't dal in kegelt

voor mij zijn er andere doelen, dunya daar niet van
waarheid wil ik zien, niet blind gevangen, in de ban