بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Ik beloof plechtig!

Ik beloof plechtig, het volgende niet te begaan
geen ontucht, leugens of onrechtvaardig bestaan
Ik beloof plechtig, van dit alles afstand te nemen
alcohol, gokken, overspel, of 'n niet gelovig leven

Ik beloof plechtig, enkel de eerlijkheid te spreken
nooit te liegen, of anderen in hun rug te steken
Ik beloof plechtig, mijn ouders erg te waarderen
hen respecteren, niet mijn rug naar hen te keren

Ik beloof plechtig, mijn tong in bedwang te houden
niet te roddelen, en dit als iets ergs te beschouwen
Ik beloof plechtig, de mensen goed te behandelen
het rechte pad te belopen en hierop te wandelen

Ik beloof plechtig, geen drugs ooit tot mij te nemen
geen sigaretten te roken, of hierbij hulp te verlenen
Ik beloof plechtig, rente niet in m'n leven toe te staan
Allah's voorschriften te volgen, geen zonde te begaan

Ik beloof plechtig, want dit ben ik als moslim verplicht
dat ik deze zaken nakom en enkel het goede verricht
Ik beloof plechtig, dat ik geloof en dit niet zal verzaken
als moslim, zal ik over Allah Zijn voorschriften waken