بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Mijn testament

Mijn beste zonen of dochters, dit is wat ik nalaat
geen rijkdom, grote huizen, maar enkel mijn daad
Dit is mijn eind advies, herinner Allah op elk moment
en besef dat je als mens een dienaar van Allah bent

Mijn familie, mijn gezin, als je dit leest heb ik je verlaten
geen luxe en geld of plezier die mij in het graf kan baten
Mijn daden van aanbidding is het enige wat ik meeneem
pas op dat je ze verspilt aan geroddel of eindigt met geen

Mijn lichaam is nu begraven, mijn graf is nu afgezonderd
temidden van de doden lig ik, duidenden of paar honderd
onder de aarde in afwachting totdat ik op een dag herrijs
en te horen krijg, voor jou is er de hel of eeuwig paradijs

O mijn familie, besef, dit leven kent werkelijk een eind
dus voorkom dat je stervend bedolven wordt door spijt
dat je dan pas Allah herinnert, dan pas ken jij de vrees
dus zorg dat je praktiseert en in de naam van Allah, lees!

O dunya, o deze wereld, mij heb je niet meer gevangen
dat ik Allah mag ontmoeten, dat is mijn waar verlangen
en ooit mijn familie in het paradijs ook ontmoeten mag
dit is mijn testament, terwijl ik op het hiernamaals wacht