بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

O wee voor de hypocrieten

Soms vraag ik mezelf af, ben ik hypocriet
ben ik werkelijk zoals een ander mij ziet
of zijn mijn woorden enkel zoet als honing
en zijn mijn daden een waardeloze vertoning

Soms denk ik, zijn mijn daden wel oprecht
en verricht ik wel al datgene wat ik zelf zeg
of doe ik me erg goed voor, één en al schijn
en is de eerlijkheid in mij, slechts heel klein

Voor wie zijn onze daden, is het voor de mens
het geprezen willen worden, is dit jouw wens
of doe je het voor Allah, voor Zijn Welbehagen
een vraag die wij allen, onszelf moeten vragen

Is mijn intentie zuiver, of hou ik van opscheppen
praat ik 't goede, en loop ik zelf met oogkleppen
ben ik hoogmoedig en trots, en ben ik arrogant
dan kan ik mezelf vertellen waar ik dan beland

O wee voor de hypocrieten, o wee tegen mijzelf
voordat ik door spijt en zonden wordt bedelft
O wee voor de hypocrieten, Allah, Hij is Alziend
en Hij weet wie Zijn beloning werkelijk verdient