بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Oproep naar het paradijs

Dit is een oproep, aan mezelf, aan iedereen
om te denken en te doen, en dat wel meteen
Dit is een oproep, oproep naar het paradijs
laten we de koffers pakken, 't is 'n lange reis

Ik begin me voor te bereiden, beetje bij beetje
vul ik mijn koffers, beloop ik treedje na treedje
Maar welke bagage heb ik nodig voor 't paradijs?
hoe kom ik daar? Hoe doorsta ik deze lange reis?

Dit is een oproep, naar dat wat nooit gezien is
waarvan geen zich kan inbeelden wat hij mist
Dit is een oproep, 'n oproep naar het paradijs
de Quran die ons allen op deze oproep wijst

Waar was ik gebleven, heb ik er nu genoeg?
want een zware reis heb ik nog voor de boeg
Het zijn de koffers, gevuld met al mijn daden
die me wel of niet tot aan het paradijs dragen

Dit is een oproep, hiermee worden wij beloond
het is simpel, want de weg is ons reeds getoond
Dit is een oproep, doorsta dit leven, deze test
de antwoorden heb je, jouw wil, is al dat er rest