بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Prachtige creatie



Waar zijn de pilaren die de hemel staande houden, 
Of waarom de vogels blind hun vleugels vertrouwen. 
Waar is de brandstof die de zon van zijn licht voorziet, 
Of waarom de dag nooit zijn eigen nacht met licht beschiet. 


Vragen voor degenen die nadenken en tekenen niet ontkennen, 
Wat is er nog voor reden om de van de waarheid weg te rennen. 

Het beeld is duidelijk, het systeem en evenwicht met Zijn bevel, 
Verbazingwekkend, veel ogen zien niets, slechts zeldzame wel, 
en dat terwijl het afhangt van eeuwig paradijs of straf in de hel. 

Ik kijk naar mijn lichaam en voel hart kloppen in mijn borst. 
Ik kjk naar zegeningen in overvloed, naar het brood en z'n korst. 
Ik aanschouw verschillende kleuren en machtige creaties, 
Degene die de verliezer is, is degene die verdwijnt uit Zijn gratie. 

Zijn genade is onze redding, Zijn barmhartigheid onze schat, 
O wee voor degene die Zijn Schepper in dit leven altijd vergat, 
die in het werelds leven de shaytaan volgde met elke van zijn list, 
O wee voor degene want hij weet niet wat hij op die dag mist. 

Ik treur om degenen die niet weten wat er lonkt in 't verschiet, 
Ik huil voor degene die waarheid niet onder ogen ziet, 
Ik voel schuld voor degene die de mensen altijd voorliegt, 
Verheven en Geprezen is Allah, Hij weet en wij mensen niets. 

Wat wij waard zijn is niet aan ons, maar enkel aan onze Heer, 
Bij Hem is ons begin, en tot Hem is ooit onze eeuwige terugkeer. 

Tevreden of besneden met littekens van wereldse zonden, 
Of we nu onder aarde begraven zijn of in luxueuze tomben, 
Alles verwordt tot as, hoe mooi of versierd we hier ook stonden. 

Een prachtige creatie, door Allah beëindigd, door Allah begonnen!