بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Tegenslagen

Omgeven door emoties, omgeven door tegenslagen
uren aan het piekeren, hele nachten, hele dagen

Alles is somber, Alles is grijs
Alles is donker, in m'n levensreis

Dit of dat ontbreekt, en dit of dat scheelt
leven niet compleet, het hart dat niet heelt

Waar zijn ze voor, wat is het nut?
tegenslagen ontnemen me mijn fut

We waren Allah vergeten, elke dag zijn we bezig
geen tijd aan Hem besteden, voelden ons vredig.

In tegenslag keren we terug, hebben Allah nodig
handen heffend naar de lucht, nu niet overbodig

Onze problemen helpen ons Allah te gedenken
en doen ons beseffen altijd tot Hem te wenken

In de voorspoedige tijden waren we nalatig
was onze aanbidding, kort, schaars en matig

Namen het vanzelfsprekend, waren niet dankbaar
eigen geluk verbeeldend,'t gebed was snel klaar

Nu nemen we de tijd, tegenslagen schudden ons wakker
Allah die ons bevrijd, van een eerst vruchteloze akker

We leren geduldig te zijn en op Allah te vertrouwen
dus geen somberheid en gaan meer van Allah houden

O tegenslag, O mijn beproeving, tot Allah breng jij me dichtbij
In de nacht, of in vertoeving, dank ik Allah en voel ik Hem nabij

Omhels mij innig, al mijn tegenslagen
want dankzij Allah heb ik zorgeloze dagen