بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Wanneer de dood komt

ik heb wel duizend zaken aan mijn hoofd
die mij allen van mijn rust hebben beroofd
wat doe ik vandaag en wat doe ik morgen
zaken die mij talloze gedachten bezorgen

Er is echter één ding die ik te vaak vergeet
en dat terwijl ik het met alle zekerheid weet
Één ding, is zo belangrijk, maar het ontgaat
en als het tot mij komt, dan is 't veel te laat

Elke dag bezig, vanaf het moment dat ik opsta
en dan haastig naar mijn verplichtingen toe ga
Ook al ben ik moe of uitgeput, toch sta ik dan op
maar als het voor Allah is, zet ik de wekker stop

Maar vandaag dacht ik na, over wat komen gaat
en dacht ik eens goed na, over wat ik achter laat
toen besefte ik, de dood, ik was 't totaal vergeten
zei ik tegen mezelf, ik had toch beter moeten weten

Tot in detail stelde ik het me voor, mijn laatste adem
vechtend voor een beetje lucht, denken over mijn daden
met familie om mij heen, die verdrietig hun tranen laten
en ik hen niet kan horen, dat terwijl ze met mij praten

Tot in detail zag ik het voor me, moment dat ik sterf
en ik te weten komen wat ik met mijn daden verwerf
wat zal het zijn, het paradijs, of is het voor mij de hel
toen dacht ik aan de doden, besefte ik, tijd gaat snel

Tot in detail kon ik het voelen, ik werd toen begraven
met boven mij enkel zand en voorbij vliegende raven
in mijn kleed gewikkeld, iedereen had mij al verlaten
toen besefte ik, ik moet ze verrichten, de goede daden