بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Ramadan

Hoe kan ik de Ramadan het beste beschrijven
als een maand waarin ik voor altijd wil verblijven
De zegeningen van Allah en de vele aanbidding
Hamdulilah,hebben we hierover de beschikking

Ramadan, een maand waarin ik m'n leven overpeins
en ik van al mijn zonden afstand neem en weg deins
Ramadan, een maand waarin ik tot Allah terugkeer
en dan van mijn vele fouten die ik gemaakt heb leer

De onderlinge verbondenheid, iedereen vastend
en met honger, dorst, zelfbeheersing belastend
Want vasten is niet enkel, vasten met de maag
ogen, mond, oren, tong, ook vastende vandaag

Ramadan, de moskeeën zijn gevuld, het gebed
nu sta ik makkelijk op voor al-fajr waar ik oplet
Ramadan, de grote kans die ik vastgrijpen moet
opdat Allah mij van het verval en zonden behoed

Hierna moet ik sterker zijn, en stralen van geloof
al de zonden haten, is wat ik mijzelf heb beloofd
Nu Ramadan aanbreekt, beloof ik Allah mijn trouw
dat ik vanaf nu, en voor eeuwig aan Allah vasthoud